ثبت مشاور

نشانه های ویروسی شدن گوشی های هوشمند

تاریخ : 1396.03.04
نویسنده : It Newspaper
نظرات : 0

اخبار آی تی : امروزه گوشی های هوشمند به دلایل مختلف ممکن است به ویروس ها آلوده شوند مثلا ممکن است ویروسی شدن گوشیمان به دلیل استفاده از اینترنت باشد یا با دانلود یک اپلیکیشن و نصب آن بر روی گوشیمان سبب آلوده شدن آن شده باشیم . کاربران در چنین مواقعی باید سریعا برای مقابله با آنها اقدام کنند به همین دلیل همواره به کاربران توصیه می شود که از یک آنتی ویروس برای مقابله با ویروس ها استفاده نمایند . اما پیش از آن باید بدانند که چه علائمی نشان می دهد که دستگاهشان به ویروس آلوده شده است . در ادامه ما چندین نشانه از ویروسی شدن گوشی را برای شما کاربران عزیز بیان کرده ایم.

 

ویروس

 

۱)تبلیغات شبکه های اجتماعی

سایت های متنوعی در اینترنت وجود دارد که استفاده از آنها سبب ویروسی شدن گوشی تان خواهد شد . اگر میخواهید مطمئن شوید که گوشیتان ویروسی شده یا خیر می توانید سایت های شبکه های مانند توییتر را باز کنید اگر در پروفایلتان تبلیغاتی را مشاهده کردید باید تقریبا به ویروسی شدن گوشیتان پی ببرید زیرا این سایت ها عموما تبلیغات غیر ضروری نداشته اند .

 

۲)خالی شدن سریع باتری

اگر گوشیتان به یکباره شارژ خالی می کند باید حدس بزنید که گوشیتان ویروسی شده است ، زیرا وجود ویروس ها موجب می شود که حجم پشتیبانی باتری گوشیتان کم شود و هنگامی که نرم افزار مخربی وارد گوشی شما شود حافظه گوشی شما به صورت متداوم در حال کار است که در نهایت سبب می شود باتری گوشیتان زودتر از گذشته خالی شود .

 

۳)داغ شدن گوشی

امروزه داغ شدن گوشی در زمان های طولانی امری طبیعی به نظر می رسد اما باید توجه داشته باشیم که اگر در وضعیت عادی و زمانی که زیاد با گوشیتان کار نمیکنید متوجه داغ شدن بیش تر از حد گوشیتان شده اید توجه کنید که احتمال ویروسی شدن گوشی شما وجود داشته است . زیرا برخی از ویروس ها سبب می شوند که بیش از اندازه طبیعی از CUPگوشی استفاده شود در نهایت با داغ شدن غیرطبیعی گوشی روبرو می شوید.

 

۴) عدم دستیابی به برنامه مخرب

روزانه برنامه های مخربی زیادی وجود داشته اند که هر چه در گوشیمان به دنبال آن ها بگردیم نمی توانیم به آنها دسترسی پیدا کنیم .

اگر برای حذف آنها با مشکل روبرو شدید حتما گوشی خود را در وضعیت safe mode قرار بدهید و بعد از آن گوشیتان را یکبار خاموش و روشن کنید و دکمه کم و زیاد کردن گوشیتان را فشار دهید تا لوگو برای شما نشان داده شود و در نهایت شما در حالت safe mode قادر هستید برنامه مخرب را پیدا نموده و سپس آن را حذف نمایید .

 

۵)غیرفعال سازی بخش جستجوی گوشی و منوی دسترسی سریع

به صورت قطعی نمی توانیم در مورد این موضوع نظر بدهیم و بگوییم در چنین وضعیتی حتما گوشیمان به ویروس آلوده شده است اما این امکان وجود دارد که آلوده شدن گوشی به ویروس سبب ایجاد چنین مشکلاتی شود .

 

۶)ریست شدن ناگهانی وای فای و ….

در گوشی های اندرویدی ممکن است به یکباره با روشن شدن ناخواسته جی پی اس روبر شویم اما نمی توانیم این مورد را دلیل ویروسی شدن گوشی خود بدانیم . در صورتی که اگر بهشکل ناگهانی متوجه شدید که وای فای گوشیتان از کار می افتد می توانید به ویروسی شدن شک کنید و برای اینکه از شر این موضوع رها شوید باید گوشیتان را ریست کنید .

 

۷) طولانی شدن زمان بوت اندروید

این امکان وجود دارد که بعد از مدتی استفاده از گوشی متوجه شوید که سرعت آن کم شده است یا مثلا برای بوت شدن گوشی اندرویدی زمان زیادی صرف شود در این صورت می توانیم به ویروسی شدن گوشیتان شک کنید البته پیش از آن حتما از میزان حافظه و مموری خودتان اطلاع پیدا کنید .

 

۸) وجود برنامه های ناشناس

اگر در حال کار با گوشیتان هستید و متوجه شدید بدون اینکه برنامه ی را دانلود کنید در قسمت منوی شما وجود دارد سریعا آن را پاک کنید زیرا ممکن است این برنامه نشانی از ویروسی شدن گوشی شما داشته باشد .

 

۹)هنگ کردن مداوم گوشی

در صورتی که گوشیتان مداوم هنگ می کند و سرعتش به شدت پایین آمده و شما از این وضعیت کلافه شده اید باید به ویروسی شدن گوشیتان شک کنید زیرا ویروس ها سبب می شوند که میزان سرعت گوشی پایین بیاید .

 

 

 

 

 

زوم تک

 

 

 

 

 

کلید واژه ها :
ویروس اندروید
دسته بندی :  موبایل

نظر دهید :

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود

بالا