ثبت مشاور

موشکافی این لپ تاپ لنوو

تاریخ : 1396.03.07
نویسنده : It Newspaper
نظرات : 0

 اخبار آی تی : این محصول در کانفیگ های مختلف در بازار ایران نیز حضور دارد و وجود نام ThinkPad گویای کاربردهای آن است. این محصول در دو سایز 14 و 15.6 اینچی به تولید می رسد و خصوصا در نسخه های 15.6 اینچی خود، برای مصارف مهندسی به کار می رود. نرم افزارهای رندرینگ، نقشه کشی و مواردی از این دست را می توان به نوت بوک های Lenovo ThinkPad E570 سپرد. 

 

لپ تاپ

سخت افزار

نوت بوک Lenovo ThinkPad E570 در مدلی که در دسترس ما است، از نمایشگر 15.6 اینچی با دقت FHD بهره می برد که دارای پنل IPS است. لنوو در بسیاری از مدل های این نوت بوک از پردازنده Intel Core i7-7500U استفاده کرده است و پردازش های گرافیکی در این محصول بر عهده کارت گرافیک Nvida GeForce GTX950M است. 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 نیز در این مدل موجود است و یک حافظه سالید به همراه یک HDD نیز فضای ذخیره سازی آن را شکل می دهند.

کالبدشکافی

لنوو همچنان از باتری های خارجی در ThinkPad E570 استفاده کرده است؛ در این مدل بر خلاف بسیاری از نوت بوک های موجود، باید به صورت قدم به قدم برای باز کردن کابینت زیرین پیش رفت. پس از خارج کردن باتری داخلی، دو عدد پیچ از سینی انتها را باز می کنیم.

 

 

پس از باز کردن آن، شاهد فضای ذخیره سازی، ماژول Wi-Fi و رم ها هستیم. این بخش برای ارتقاء به صورت آسان در دسترس قرار گرفته است.

 

فضای ذخیره سازی در این مدل شامل یک هارد دیسک در ظرفیت 1 ترابایت از برند وسترن دیجیتال (WD) و یک اسلات SSD M.2 است. این اسلات از استاندارد 2280 پشتیبانی می کند.

 

سالید مورد نظر در ظرفیت های گوناگون نصب می گردد و از مسیر PCIe SSD NVMe پشتیبانی می کند. شایان ذکر است که در مدل های 14 اینچی خبری از اسلات SSD M.2 نیست.

 

و اما حافظه رم DDR4 که در مادربرد ThinkPad E570 شامل دو جایگاه می گردد؛ در این دو جایگاه می توان از حداکثر 32 گیگابایت رم DDR4 با فرکانس موثر 2400 مگاهرتز استفاده کرد؛ با این وجود لنوو به صورت پیشفرض از 16 گیگابایت، به صورت دو ماژول 8 گیگابایتی استفاده کرده است. این تراشه ها تولید SAMSUNG هستند.

 

درست در کنار اسلات SSD M.2 جایگاه ماژول Wi-Fi قرار گرفته است؛ در این محصول از ماژول Intel 8265NGW استفاده شده است.

 

باتری این لپ تاپ دارای توان 32 وات در ساعت است که می تواند در حد راه اندازی کاربردهای روزانه بدون برق شهر تا حدودی شما را راضی نگاه دارد. اما در صورت فشار هر قدر جزئی در موارد رندر و پردازش های نیمه سنگین، به طور حتم شاهد خارج شدن سریع شارژ هستیم.

 

برای جدا سازی کامل، باید پیچ ODD را از جایگاه خارج کرده و درایو را بیرون بکشید. پس از آن می توان صفحه کلید را جدا کرد. به یاد داشته باشید که باید فلت کابل های صفحه کلید و ارتباطی را به طور کامل قطع کرده و سپس از هم جدا نمائید.

 

پس از آن مادربرد و کولر نیز قابل مشاهده و دسترس هستند. متاسفانه این پایان کار نیست؛ برای بیرون آوردن مادربرد و کولر، همچنان ناچار به باز کردن پیچ های متعدد هستید.

 

به طور کلی برای خارج کردن کامل قطعات از این نوت بوک، با پیچ و خم های فراوانی مواجه هستیم. خنک کننده نیز شامل یک عدد فن، دو لوله ناقل حرارت (Heat Pipe) و یک هیت سینک آلومینیومی است. به طور کلی خنک کننده کارایی متوسط اما مناسبی را ارائه می دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سخت افزار مگ

 

کلید واژه ها :
لپ تاپ لنوو
دسته بندی :  کامپیوتر

نظر دهید :

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود

بالا