ثبت مشاور

مقایسه دو اسپیکر هوشمند

تاریخ : 1396.04.19
نویسنده : It Newspaper
نظرات : 0

اخبار آی تی : یک اسپیکر هوشمند را بر اساس میزان فروش آن قضاوت نکنید، دنیای اینترنت غیر قابل پیش بینی است. بر اساس گزارش Ad Age یک تحقیق انجام شده نشان می‎دهد که گوگل هوم در پاسخ دادن درست به درخواست کاربران شش برابر موفق‎تر عمل کرده است.

 

امازون

 

این  تحقيق که توسط آژانس دیجیتال 360i مستقر در نیویورک انجام شده است نشان می‎دهد علی‎رغم تمایل بیشتر مردم به خرید آمازون اکو، اما گوگل هوم موفق‎تر عمل کرده است. در ماه مارچ، eMarketer گزارش کرد که آمازون الکسا 70 درصد سهم بازار اسپیکرهای کنترل شونده با صدا را در اختیار دارد.

 

با استفاده از یک نرم افزار اختصاصی 3000 سوال از گوگل هوم و آمازون الکسا پرسیده شد و مشخص شد که دستیار صوتی گوگل در پاسخ دادن درست به درخواست‎ها شش برابر موفق‎تر عمل می‎کند. اگر چه ممکن است نتیجه غافلگیر كننده باشد، اما وقتی شما به توانایی‎های قدرتمند این شرکت در زمینه هوش مصنوعی و فناوری تشخیص صدا نگاه کنید چندان هم غیر منتظره به نظر نمی‎رسد.

گوگل حجم بزرگی از منابع اطلاعاتی خود را از Knowledge Graph به دست می‎آورد. این یک پایگاه داده بزرگ از نتایج جستجو شده توسط موتورهای جستجوی قدرتمند این شرکت است که طی پنج سال گذشته جمع آوری شده است. Knowledge Graph یک برنامه عظیم متصل به خدمات اطلاعاتی مستقر در تمام وب است تا نتایج جستجو را بهینه سازی کند.

 آمازون نیز معمولا برای جمع آوری داده‎های مورد نیاز خود با شرکای اطلاعاتی و تولید محتوا همکاری می‎کند. برای یک کاربر معمولی (به ویژه از زمانی که این عملیات هوش مصنوعی کاملا در کلاود انجام می‎شود) تفاوت محسوسی ببین نتایج گوگل و آمازون قابل مشاهده نیست. اما حجم داده‎های در اختیار این غول جستجو گسترده‎تر است. از طرف ديگر، استقبال کاربران از آمازون بیشتر بوده و وقتی پای بازار به میان می‎آید نمی‎توان این موضوع را نادیده گرفت.

بعد از این، موضوع خانه هوشمند و خدمات متصل به هم مطرح می‎ش ود که هر دو دستیار هوشمند می‎توانند به خوبی از عهده آن برآیند. از آنجا که تحقيق 360i مشخص نکرده است که چه تعداد از این 3000 پرسش مربوط به اطلاعات عمومی‎ و چقدر مربوط به درخواست‎های شخصی بوده است، ما انتظار داریم که محققان از این دستیارها خواسته باشند تا هم تعدادی موزیک برای آنها پخش کنند و هم چراغ‎ها را روشن و خاموش کنند. نتایج به دست آمده در این زمینه ها با توجه به تنوع محصولات و خدمات دریافت شده می‎تواند تا اندازه زیادی متفاوت باشد. برای نمونه، اگر شما از ترموستات نست متصل به گوگل هوم بخواهید تا دمای تهویه مطبوع را روی 24 درجه تنظیم کند، این کار باید بدون مشکل انجام شود. اما همین فرمان روی آمازون اکو کار نخواهد کرد، زیرا الکسا به یکسری کلمات کلیدی خاص برای اجرای اینگونه فرامین نیاز دارد.

 

از طرف دیگر، محصولات خیلی بیشتری هستند که با الکسا سازگاری دارند. بنابراین با وجود این که برای رسیدن به پاسخ درست از طرف آمازون باید تلاش بیشتری کرد، اما لااقل این کار امکان‎پذیر است و به نظر می‎رسد این همان چیزی است که مصرف کنندگان در حال حاضر بیشتر به آن اهمیت می‎دهند.

 

 

 

 

شبکه 

کلید واژه ها :
آمازون
دسته بندی :  مقالات

نظر دهید :

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود

بالا